Kivussa taittuu valo

Aina kun lähetämme taivaalliselle Isällemme rakastavan ajatuksen rukouksen siivin, hän iloitsee siitä. Vaikka maailma olisikin katkeroitunut Jumalalle, älkäämme erehtykö luulemaan, että hän on kova ja ankara meitä kohtaan.

Jumala on rakkaus

Jokainen väärä ajatuksemme murehduttaa Jumalan rakastavaa Henkeä, heikentää uskoamme ja viilentää rakkauttamme Jeesukseen. Kun emme enää ole yhtä palavia uskossa kuin aikaisemmin, on vihollisen vuoro alkaa iloita.

Jumala on rakkaus, ja kaikki, mitä hän tekee tai sallii, tapahtuu rakkaudessa. On siunattua mennä nukkumaan ajatellen, palvoen ja ikävöiden Jumalaa. On autuasta herätä syvä rakkaus sitä ikuista Jumalaa kohtaan, jonka käsivarsilla olemme yömme nukkuneet.

Jos meitä kohtaa suru, tuska tai kiusaus, saamme kääntää ajatuksemme heti Jumalan puoleen, etsiä hänen kasvojaan ja kokea hänen rakkautensa. Taivaallinen Isämme on mukana jokaisessa elämämme vaiheessa.

Rakkauden sateenkaari

Jumalan läsnäolo ottaa tilanteen kuin tilanteen hallintaansa. Kun sisäistämme, että Jumalan on rakkaus, huomaamme, että vaikeudetkin on tarkoitettu meidän parhaaksemme ja Jumalan kunniaksi.

Sateella voimme nähdä sateenkaaren, jos auringon valo osuu pisaroihin. Jumala on tavallaan kätkenyt sateenkaaren jokaiseen vaikeaan hetkeemme. Näemme sen silloin, kun Jumalan rakkauden valo osuu kipuumme.

G.D.Watson

Herra, auta minua ymmärtämään, että sinä et ole salliva minulle mitään sellaista, mistä sinä ja minä yhdessä emme selviäsi.
Amerikkalainen rukous

(Airut 3/96)